21. 3. 2012

Dálnice D3

Dálnice D3 v okolí Českých Budějovic a navazující stavby by teoreticky mohly být uvedeny do provozu v roce 2016/2017: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb






Vizualizace křižovatek na území města - Hlinsko / Dobrovodská / Ledenická / Pohůrka / Hodějovice


Foto / Pragoprojekt / Zdroj: http://www.c-budejovice.cz

7 komentářů:

  1. Dálnice má pro České Budějovice smysl pouze pokud se postaví celý úsek od Úsilného po Krasejovku. Předpokládá se, že odvede z města transitní dopravu, která je dle IPODU odhadována na 10-12 procent. Skutečný termín realize a investiční náklady jsou orientační ...

    Pokračování ve středočeském kraji, napojení na Pražský okruh a návaznost na rakouskou A7 do Lince je pravděpodobně otázkou po roce 2020.

    OdpovědětSmazat
  2. Tranzitní doprava ve směru od Tábora dále na Krumlov nebo Kaplici je skutečně na hranici zanedbatelnosti.

    Ale celý dálniční obchvat by měl i další funkce - výrazně by proměnil vztahy cílové dopravy přijíždějící z jihu (tedy těch, co bydlí jižně od Budějovic a dojíždějí do zaměstnáním a za službami do Vráta, na Novohradskou, na Okružní, do Kněžských Dvorů). Taková doprava by začala jezdit po dálnici, zvládla by to za kratší dobu, a vlastně by byl umožněn i její růst.

    Je jasné, že samotná stavba Borek - Úsilné je pouze obchvatem Borku a Nemanic, bez jakýchkoliv dalších pozitivních efektů (naopak Okružní by zaplakala).

    Ale mnohem víc mi není jasné, co by se stalo v případě realizace R3 jen po Krasejovku. On Krumlov je dnes skoro stejně silný jako směr od Kaplice. A doprava z Krumlova by se někudy snažila na dálnici dostat. Primárně asi přes Třebonín a Svince, z čehož by se stala silnice hrůzy, druhak možná i z MúK Kameňák přes Bukovec na Krasejovku. Asi by to fungovalo, ale rozhodně by to vypadalo provizorně.
    Felix

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Špatně jsme to napsal, samozřejmě po Dolní Třebonín včetně nového napojení na I/39. Dálnice jednoznačně pomůže dopravě a rozvoji města, na druhou stranu tohle trasování má i svoje negativa. Já to tu víc nechci řešit, protože to není můj obor, ale třeba se někdo zapojí :) MV

      Smazat
  3. Ale co mi pořád naprosto není jasné, proč stát začal stavě souběžně dvě dálnice na jih Čech, když není s to dokončit ani jednu? Proč třeba raději nedostaví dálnici přes písek, když z té už je dávno velká část...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nestavi se tam kde je potřeba, ale kde je to zrovna možné ... i to je výsledek "strategie" krajských územních plánů, což je právě průšvih okolo Prahy, kde na D3 neexistuje vpodstatě žádné pravomocné územní rozhodnutí. MV

      Smazat
    2. Aby se to trochu vyjasnilo. http://www.komunikace-r4.cz/. Dva směry, jeden na Německo, druhý na Rakousko. Žádné dvě dálnice na jih Čech nebo dokonce do CB. A úsek Písek - N.Hospoda není součástí R4.
      Vladimír Zdvihal

      Smazat
  4. Tak nevím. Někdy mám pocit, že se jí nikdo nedočká. Ale jestli ano tak to bude nejspíš obrovský zásah do urbánní kaše a navíc mám strach že v současném bezkontextovém plánování všeho dojde i ke zpřetrhání současných vazeb - př. cyklostezky.

    OdpovědětSmazat