27. 5. 2012

Koridor MHD

Koridor MHD zahrnuje celou řadu opatření, jako je změna organizace dopravy v nejzatíženějších lokalitách, různé způsoby preference vozidel MHD či například vstřícnější umístění zastávek. To vše s cílem minimalizovat zdržení městské hromadné dopravy a zvýšit tak její reálnou cestovní rychlost a zároveň její atraktivitu pro cestující. Více informací najdete na www.koridormhd.cz
 
"Společně s občany Budějovic považujeme dopravní situaci za největší problém našeho města. Současný neutěšený stav se zásadně změní až se stavbou budějovické části dálnice D3, pomůže určitě také dobudování zanádražní komunikace či severní spojky. Nemůžeme však čekat se založenýma rukama, až se na stavbu těchto důležitých silnic najdou ve státním a krajském rozpočtu peníze, a do té doby nedělat pro zlepšení dopravy v našem městě nic. Už minulé vedení radnice proto zadalo zpracování koncepčního materiálu, který by našel kompromisní řešení pro zlepšení dopravní situace ve městě. Výsledkem byl Integrovaný plán organizace dopravy, na který rozhodnutím současné rady města navazuje detailní projekt Koridor MHD. Jeho smyslem je, velmi jednoduše řečeno, zvýšení plynulosti dopravy v centru města. Toho bychom měli dosáhnout zlepšením podmínek pro veřejnou dopravu při současně co možná nejmenším dopadu na automobilovou dopravu," říká náměstkyně primátora Ivana Popelová.

14 komentářů:

  1. Jedním z největších klišé o dopravě v centru je, že se podobná opatření mají realizovat, až bude hotový obchvat města ve směru východ západ... problém je, že na něj čekáme už 23 let a pořád nemá ani stavební povolení, ani zajištěné financování. Je to tedy virtuální projekt s realizací někdy po roce 2020 a rozpočtem kolem jedné miliardy. Koridor může být do dvou let za cenu 20 milionů. MV

    OdpovědětVymazat
  2. Dnešní veřejná diskuse dopadla víceméně pozitivně. Spíše byl znát tlak na další omezení individuální automobilové dopravy v razantnější prospěch MHD, cyklistů a chodců, padly jasné návrhy na úplné uzavření centra pro IAD. Vyjasnilo se, že pro průjezd z Husovky přes Sady na Rudolfovskou a obráceně není žádný důvod, že ti, co tam nutně mají cíl své cesty si ji najdou. Bude zamezeno zavedením jednosměrného provozu v oblasti Holečkovy zkratkám zpět na Husovku. Rýsuje se i snad nějaké řešení zmršené linky 1. A jasně jsem nejen já, ale i zástupci DPm a MottMacDonald vyjádřili požadavek na architektonické řešení veřejného prostoru bezejmoného náměstí Žižkova - Jeronýmova architektonickou soutěží. Je třeba za tím razantně jít.
    Vladimír Zdvihal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. Dostali jsme se do situace, že jak dopravní inženýr, tak dopravní podnik mluvili o architektuře veřejného prostoru :) To znamená, že v tuhle chvíli stačí, aby si to uvědomil i politik, protože nikdo jiný s tím evidentně nemá problém ... MV

      Vymazat
  3. Dnes na radnici na veřejném projednávání tohoto užitečného projektu zaznělo mimo jiné od náměstkyně Popelové, že se naši zastupitelé ještě nikdy nezabývali nápadem úplného zrušení parkování aut na našem krásném náměstí. Smutné. Mohli by udělat první krok k tomu, jak snížit počet aut v centru ČB.
    Hana Doskočilová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že z toho jednání neexistuje zápis ... protože tam zaznělo víc věcí(třeba, že současný strategický plán nebyl o strategii, ale o dotacích EU). MV

      Vymazat
    2. EUuuuu!!! To řekla Popelová? HD

      Vymazat
    3. Ale on byl o strategii, ale JEDNÍM z více dalších důvodů, proč se v daném čase zpracovával, byla opravdu skutečnost, že byl nutnou podmínkou pro následné integrované plány a čerpání dotací EU. Proto tam bylo všechno možné, a jak známo v jednoduchosti je síla. Toto tu sílu nemělo, přiznávám. Snad omluvou může být, že další města (i krajská) nebyla výjimkou.
      Vladimír Zdvihal

      Vymazat
    4. Jak je tato strategie naplnovana, by se ale melo pravidelne kontrolovat a predkladat vysledky verejnosti. Pak by se zjistilo, zda funguje nebo ne. Je to tam napsane a politici jsou tam podepsani.

      Podobne je tomu napriklad s koalicni smlouvou, kapitola Uzemni rozvoj se 555 dni po volbach naplnuje na 0 procent. MV

      Vymazat
    5. Souhlas. Pokud jsem to měl na starost, byla zastupitelstvu podávána providelná zpráva o plnění SPM, tím i veřejnosti. Pokud se pamatuji, bylo tam celkem asi 112 aktivit, dlužno dodat, že mnoho z nich bylo splněno, (IPOD, IPRM, plán rozvoje sociálních služeb atd. atd.) Zanedlouho ale byly nové volby a nikdo už tím dál nezabýval.
      Vladimír Zdvihal

      Vymazat
    6. Rozumim. V nekterych oblastech to funguje, ale v nekterych ne. Coz ukazuje na konkretni zodpovedne osoby. Ne vsichni na radnici jsou idioti, jak se traduje mezi lidem ... MV

      Vymazat
    7. Ještě k HD: Je smitnou skutečností, že se IPOD programově nezabýval celou oblastí parkování, ačkoliv by od ní mělo vše začít, a to s odkazem, že se to bude NĚJAK NĚKDY řešit samostatně. To byla od začátku samozřejmě pitomost. Dnes čím dál víc nabývám dojmu, že za tím byl buď (a ať zúčastnění prominou, ono to tak vypadá) jasný záměr se řešení parkování vyhnout nebo nedostatek odvahy či přímo strach se jím zabývat, protože bylo zřejmé, že by byl nutný razantní zásah, která by patrně narazil daleko silněji, než KORIDOR, stačí se podívat, jaká auta na náměstí a v celém centru denně parkují (a mnohdy neplatí) a jak si jich strážníci ani nevšimnou. Někdy se mi zdá, že k překonání strachu politiků z NĚKOHO by bylo dobře, aby cítili silnější podporu té pozitivní a většinou mlčící většiny.
      Vladimír Zdvihal

      Vymazat
    8. Mluvíte mi z duše pane Zdvihale, i když jsem s vámi v minulosti v mnohém nesouhlasila.Včera jsem šla vpoledne úhlopříčně přes náměstí na oběd a nemohla jsem přejít ani v jednom jeho rohu. Stále kolem kroužil štrůdl aut. Zastavila jsem se i u té šílené plechové expozice obrazů a smutně si představovala situaci, kdy by zmizela ta auta a z našeho náměstí by se uděl prostor pro lidi - kavárničky, zeleň , stromy, vyhrazené důstojné místo pro výstavy a performace, místo pro děti..... Snažíme se, aby nás bylo slyšet čím dál tím víc a potřebujeme veřejné diskuze se zastupiteli. Díky, že se tím zabýváte. HD

      Vymazat
  4. Poznamka do archivu: verejne prezentace se zucastnilo asi 60 obcanu mesta z 90 tisic a 10 zastupitelu z 45 ... zhruba polovina lidi byla pro koridor, polovina vznesla namitky, z nichz vetsina se vyjasnila. Je skoda, ze z jednani neni zapis ... MV

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..a zvukový záznam. Jiná projednávání jsou na mikrofon, toto ne!?
      VZ

      Vymazat