6. 1. 2013

Prezentace, propagace, informace


Den architektury 2012 / cena prezentace 7600 Kč s DPH / cena prezentovaných projektů od 20 do 350 milionů.

„Nic o tom nevím. Špatně jste mě informovali, zkuste to znovu.“ Tento komentář napsal kolega architekt v jedné reakci na to, jak mu pražský magistrát prezentuje připravované záměry veřejných staveb. Klidně bych ho doplnil o téma městského rozpočtu a přístupu k informacím. Marketing a propagace toho, co vlastně dělám, je naprosto samozřejmou součástí práce v jakémkoliv oboru, kde chci dosáhnout podpory a spolupráce široké veřejnosti. To znamená i politiky. Pokud bychom nesoutěžili strategické a územní plány za nejnižší cenu, tak bychom se mohli dočkat toho, že jejich součástí budou i profesionální prezentace, které srozumitelným způsobem odpoví na základní otázky PROČ, JAK, KDY, ZA KOLIK.

Pokud připustíme, že zpracování videa anebo interaktivní mapy projektů je nad finanční a technologické možnosti naší společnosti (což je častý a mylný argument, který jsem slyšel pouze od politiků a který jde vyvrátit například tím, že se to běžně dělá u dopravních staveb), můžeme zatím zůstat u tištěné verze a pouze pracovat s tím kde, kdy a komu ji ukazovat. Výsledky architektonických souteží jsou skvělou příležitostí jak začít. Na podobnou prezentaci stačí 6 metrů čtverečních veřejného prostoru, třeba na hlavním náměstí, přesně tam, kde politici před volbami mluví o transparentnosti, komunikaci a spolupráci. 

Jedním z příkladů, jak se to také dá dělat, je například projekt Loop City na Venice Biennale 2010 od Bjarke Ingels Group (BIG). Strategický plán rozvoje regionu kolem Kodaně a Malmö je popsán v šestiminutovém videu, které se vizuálně přitažlivou formou snaží na časové ose shrnout stovky stran analýz, dat a konceptů o tom, jakým způsobem se celá oblast bude rozvíjet. Je to video, které vám dá pocit, že někdo ví, co dělá. A to není zrovna málo, především v okamžiku, kdy jdete volit.


Text / Mirek Vodák

Žádné komentáře:

Okomentovat