tag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post1524094157004454843..comments2024-02-13T02:22:16.676+01:00Comments on CBA: Řešení za 3490,-cbarchitektura@gmail.comhttp://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-43285942541083588552012-02-16T14:20:58.666+01:002012-02-16T14:20:58.666+01:00Můj názor je, že to jestli člověk bude jezdit aute...Můj názor je, že to jestli člověk bude jezdit autem nebo na kole je otázkou výchovy. Já osobně chodím po ČB pěšky (bydlím v ulici M. Svobodové). Autem jezdím pouze do míst, která nejsou moc dobře přístupná (cca 1-2x za měsíc) nebo v případě, že to jinak nejde (např. stěhování nábytku). Autem jezdit po městě nechci. Na jaře plánuju koupit kolo (staré mi ukradli). <br /><br />A spoustu lidí se divíAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-70620909303489361792012-02-05T17:38:07.828+01:002012-02-05T17:38:07.828+01:00Připadá mi, že se tu zbytečně dohadujeme, zda to j...Připadá mi, že se tu zbytečně dohadujeme, zda to jablko je červené nebo zda ta červená věc je jablko, tak už dost, o tomto by diskuse zde opravdu neměla být. Já po čtyřiceti letech denního ježdění autem jezdím MHD, v létě i na staré babetě a jsem docela spokojený.<br />Vladimír ZdvihalAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-49602656626654535002012-02-05T13:37:06.936+01:002012-02-05T13:37:06.936+01:00Já tu ale nechci "řešit" dopravu přes in...Já tu ale nechci "řešit" dopravu přes inženýry a územní plánování. Ten článek byl o jednoduchém zamyšlení nad konkrétním rychlým a levným rozhodnutím, že ráno pojedu do práce na kole. Chcete nebo nechcete. Buď budou lidé stát v koloně, nadávat na politiky, a dalších 20 let nadávat na politiky (přičemž dopravní model ukazuje, že ani po dostavbě všech silnic se nám na 80 procentech města cbarchitektura@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-68454244970652258072012-02-05T13:26:31.757+01:002012-02-05T13:26:31.757+01:00Já nevím, kde je zakopaný pes, ale výsledkem konce...Já nevím, kde je zakopaný pes, ale výsledkem koncepčního územního plánování bude tunel, který není nijak přesvědčivě vyřešeni ani z dopravního hlediska ... je to kompromis vklíněný mezi nádraží a pětidomí. Jediný účel, který splní, je uvolnění viaduktu a doufejme, že i přednádražního prostoru. Nemá žádný jiný pozitivní efekt z hlediska architektury a urbanismu. Bude stát miliardu. Pokud začneme cbarchitektura@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-82962713543053404112012-02-05T11:49:34.391+01:002012-02-05T11:49:34.391+01:00Porovnávat Žižkov a Masaryčku s budějovickým nádra...Porovnávat Žižkov a Masaryčku s budějovickým nádražím je nasmysl a nemůže sloužit jako argument. Okolnosti a souvislosti jejich přestavby jsou přece úplně jiné. A argumentovat nesmyslnost tunelu účetním kalkulem ceny pozemků už vůbec nechápu.A mimochodem, koncepce dopravy se tu nedělá 20 let, ale podstatně déle. Do doby zpracování stávajícího ÚPn měla hlavu a patu, vyvíjela se kontinuálně od Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-77066349884509030042012-02-04T15:00:27.399+01:002012-02-04T15:00:27.399+01:00A ještě jedna poznámka ke koncepcím a strategii. M...A ještě jedna poznámka ke koncepcím a strategii. Máme celý systém UP, ať už na úrovni kraje, města nebo regulačních plánů a v celém procesu jsou zapojeny stovky odborníků a úředníků, kteří mají dlouhodbě strategicky myslet. Je to přesně, jak říkáte. A výsledek celého tohoto odborného procesu po 20 letech plánování je ten, že vjezd do tunelu na straně Pětidomí bude zpackaný jak dopravně, tak Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-57280240356824955792012-02-04T14:41:38.144+01:002012-02-04T14:41:38.144+01:00Ano, je to zjednodušené. Ale já přepočítávám věci,...Ano, je to zjednodušené. Ale já přepočítávám věci, které spolu souvisí, protože se přímo týkají dopravního konceptu. Nepíšu o Súdánu nebo mateřských školkách. Nejsem ani primárně proti tunelu, zvláště pokud bych za něj jako architekt mohl "vyměnit" zklidnění přednádražního prostoru. Je to zamyšlení o tom, že jedno auto se v některých případech "promění" na jednoho cyklistu a Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-29504835607306208862012-02-03T20:03:32.921+01:002012-02-03T20:03:32.921+01:00Většina zde prezentovaných věcí nejsou převratné n...Většina zde prezentovaných věcí nejsou převratné novinky..snažíme se pouze upozornit na příklady, které jinde fungují, čili jsou osvědčenécbarchitektura@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-29554073420944309632012-02-03T19:42:06.877+01:002012-02-03T19:42:06.877+01:00Takovéto odsouzení tunelu pod nádražím považuji mi...Takovéto odsouzení tunelu pod nádražím považuji minimálně za neseriozní. Je to jako přepočítat ho na to, kolik dětí v Súdánu by se za něj najedlo. To nemá s odbornou dikusí nic společného. Volá se po koncepcích, ale pokud nějaká je, hned se něco vytrhne a začne toto přpočítávání na počet míst ve školkách, metry cyklostezek atp. Princip koncepčního přístupu je minimálně ten, že se koncepce Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-45548390591257037672012-02-01T11:36:57.464+01:002012-02-01T11:36:57.464+01:00žádná převratná novinka... :-)žádná převratná novinka... :-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-55898372437512981792012-02-01T09:14:58.715+01:002012-02-01T09:14:58.715+01:00Nás by to taky zajímalo, stejně jako kolik lidí by...Nás by to taky zajímalo, stejně jako kolik lidí by jezdilo na kole, kdyby k tomu měli kvalitní síť cyklostezek. To jsou základní statistická data. Pokud chcete stavět mraveniště, musíte vědět jak se chovají mravenci. Magistrát by na jaře měl zveřejnit nový generel cyklostezek, tak uvidíme, co bude obsahovat.cbarchitektura@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-85009614307402971092012-01-31T19:34:34.109+01:002012-01-31T19:34:34.109+01:00Jen by mě objektivně zajímalo, kolik cca. % lidí, ...Jen by mě objektivně zajímalo, kolik cca. % lidí, kteří tvrdí, že by jezdili nebo jezdí na kole, jej opravdu využívá(nevěřím, že žijeme v dokonalé společnosti).<br /><br />PS: neberte prosím jako pichlavý či rýpavý dotaz/glosu, jen jako zajímavé statistické zamyšlení :-)Wagyhttps://www.blogger.com/profile/14772045304874376063noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-36504624356718950912012-01-31T16:29:13.529+01:002012-01-31T16:29:13.529+01:00Jednoduché počty. Pokud jezdíte např. z Máje do ce...Jednoduché počty. Pokud jezdíte např. z Máje do centra do práce, je to zhruba 10km každý pracovní den. Pokud si koupíte nejlevnější nové kolo a budete na něm každý den jezdit do práce od května do září, jste minimálně na nule. Můžete to udělat hned. Nebo čekat, jestli si něco stane, až město letos postaví cyklostezku z Borku do Nemanic a zavede pár cyklopřechodů...víc toho totiž nestihnecbarchitektura@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-59551488395457014402012-01-31T16:26:08.169+01:002012-01-31T16:26:08.169+01:00Kéž by se dalo do práce zase jezdit na kokoni :-)!...Kéž by se dalo do práce zase jezdit na kokoni :-)!Wagyhttps://www.blogger.com/profile/14772045304874376063noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-29020199283340067692012-01-31T16:11:29.045+01:002012-01-31T16:11:29.045+01:00Ne ne, každý by měl začít u sebe. Město to pak můž...Ne ne, každý by měl začít u sebe. Město to pak může začít podporovat. Nečekejte, až něco udělají představitelé města.cbarchitektura@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-53355567775285649582012-01-31T15:20:43.635+01:002012-01-31T15:20:43.635+01:00Moc pěkný názor! Plně souhlasím. Teď je to o tom j...Moc pěkný názor! Plně souhlasím. Teď je to o tom jak přinutit představitele města, aby si to uvědomili a začali s tím něco dělat... Nějaké návrhy? :-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-65054506186944040482012-01-31T14:11:58.386+01:002012-01-31T14:11:58.386+01:00Inspirujte se...
http://www.auto-mat.cz/Inspirujte se...<br />http://www.auto-mat.cz/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4605456936561505739.post-52369392901844041912012-01-31T12:39:05.305+01:002012-01-31T12:39:05.305+01:00Včera se v našem městě projednávala změna územního...Včera se v našem městě projednávala změna územního plánu (tunel pod nádražím za jednu miliardu). Za 1 miliardu postavíte 200 kilometrů luxusní cyklostezky nebo nakreslíte 5 milionů piktogramů cyklisty na okraj silnice. Přemýšlejte o tom. Třetina obyvatel Kodaně jezdí do práce na kole.cbarchitektura@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10769667972513601442noreply@blogger.com